آموزشگاه مدیریت و مهارت های اداری

با مجوز رسمی از آموزش فنی و حرفه ای، اخذ مدرک فنی حرفه ای ، مدرک بین المللی

آموزشگاه فنون مذاکره حرفه ای

share share

ما انسانها هر روز در موقعیت های گوناگون مذاکره قرار میگیریم؛ هر روزی که میگذرد، دامنه ارتباطات ما چه به عنوان شخص و چه در قالب شرکت و چه در قالب دولت با دیگران گسترده تر و پیچیده تر میشود. ما هر شغل، تخصص و حرفه ای که داشته باشیم، در کنار آن مذاکره کننده هستیم.

از سوی دیگر تمام زندگی ما در ارتباط با دیگران خلاصه میشود و برای اداره کردن این ارتباطات گسترده و پیچیده نیاز به ابزار آن داریم. ابزار برقراری و حفظ و بهبود ارتباطات، مذاکره است.

ما هر روز و هر لحظه در حال مذاکره هستیم. حوزه این مذاکره از فردی ترین جنبه های زندگی نظیر یک رابطه عاطفی شروع شده و تا پیچیده ترین روابط تجاری ادامه می یابد. بنابراین عملا تسلط بر این مهارت، زمانی یک مزیت محسوب میشد، اما امروزه به یک ضرورت تبدیل شده است.

آموزش فنون مذاکره حرفه ای

آموزشگاه فنون مذاکره حرفه ای مذاکره نیز، همچون بسیاری از مهارت های اجتماعی اکتسابی است. آموزش اصول و فنون مذاکره که توسط آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری پایا ارایه می گردد، کمک زیادی به گسترش دانش، فن و مهارت مذاکره، بخصوص نکات کاربردی آن در درک ترفندهای مذاکراتی است که برای گذر از این ترفندها همراه با احساس تسلیم نشدن به انتظارات طرف مقابل باید این ترفندها و فنون مذاکرات را بشناسیم و به چند و چون آن پی ببریم.

مخاطبین دوره آموزش فنون مذاکره، طیف گستردهای از مدیران، کارشناسان، رییس دفتران، منشی های حرفه ای، کارمندان، صاحبان اصناف و مشاغل، فروشندگان، بازاریابان، تجار، اساتید، دانشجویان و.. گرفته تا مردم عادی را در بر میگیرد.

یکی از مهمترین و مفیدترین بخشهای دوره آموزشی مهارت های مذاکره، معرفی ترفندهای مذاکره است که خوشبختانه راه کار و روش پیاده کردن آن و روش موفقیت در این شرایط نامطلوب نشان داده شده است.

همچنین در دوره آموزشی فنون مذاکره حرفه ای، Negotiation Skills Training Course به ویژگیهای فردی مذاکره کننده ، ویژگی های فرهنگی مذاکره کنندگان و بسیاری مطالب کاربردی دیگر پرداخته شده است.

پیشنیاز دوره آموزش اصول و فنون مذاکره حرفه ای، گذراندن دوره آموزش فن بیان و مهارتهای ارتباطی می باشد.

ثبت نام آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری پایا

مذاکره حرفه ای چیست؟

مذاکره(Negotiation) گفتگویی میان دو یا چند فرد یا گروه است که با هدف دستیابی به یک درک مشترک، رفع نقاط اختلاف، یا رسیدن به منفعتی در نتیجه آن گفتگو، ایجاد توافق در خصوص دوره‌های اقدام، چانه زنی برای منفعت گروهی یا جمعی، یا حصول نتیجه‌ای رضایتبخش برای منفعت تمامی افراد یا گروه‌های درگیر در فرایند مذاکره، انجام می‌شود.

همچنین کارشناسان حرفه ای، مذاکره را هنر چانه زنی و رد و بدل کردن امتیاز عنوان نموده و به عنوان یک تعریف کاملتر مذاکره را چند وجهی می‌دانند بین افراد یا گروه‌ها برای رسیدن به محیط تفاهم و درک مشترک به منظور رفع نقاط اختلاف و یا رسیدن به منفعت با نقاط اشتراک به وسیله تبادل امتیازات.

مذاکره فرایندی است که در آن هر طرف درگیر در مذاکرات می‌کوشد تا منفعتی برای خودش در پایان مذاکرات بدست آورد. مذاکره با هدف دستیابی به مصالحه انجام می‌شود. مذاکره در تجارت، سازمان‌های غیرانتفاعی، ادارات دولتی، رویه‌های قضائی و میان ملت‌ها و در شرایطی از زندگی فردی مانند ازدواج، طلاق، بچه دار شدن یا زندگی روزمره اتفاق می‌افتد. مطالعه این موضوع "نظریه مذاکره" نامیده می‌شود. مذاکره کنندگان حرفه‌ای اغلب در این زمینه تخصص دارند مانند مذاکره کنندگان اتحادیه‌ای، مذاکره کنندگان تملک‌های اهرمی، مذاکره کنندگان صلح، مذاکره کنندگان مخاصمات، یا هر کس دیگری که تحت عناوینی مانند دیپلماسی، قانونگذار یا کارگزار کار می‌کند.

سرفصل آموزش اصول و فنون مذاکره حرفه ای :

  • مفهوم مذاکره و دلایل نیاز به مذاکره
  • مفهوم تعارض و روش های مواجهه با آن
  • سطوح گوناگون تعارض
  • مدیریت تعارض
  • برنامه­ریزی برای مذاکره
  • استراتژی و تاکتیک های مذاکره
  • شرایط محیطی مذاکره
  • تعیین سبک مذاکره
  • تمرکز روی منافع نه روی مواضع
  • استراتژی و تاکتیک های مذاکره رقابتی
  • نحوه آغاز مذاکره رقابتی
  • نحوه امتیاز دادن و ارایه بسته پیشنهادی
  • نحوه جمع بندی و اتمام مذاکره
  • موضع گیری های سخت گیرانه
  • ایجاد مذاکره برنده برنده
  • مراحل مختلف در فرایند مذاکره برنده برنده
  • درک کامل مسئله و تشخیص خواسته ها و منافع
  • برقراری ارتباطات شفاف و دقیق در مذاکره
  • چالش های متداول در مذاکره
  • پیشنهادهای انفجاری (دارای مهلت محدود)
  • عدم وفاداری به تعهدات
  • مواجهه با پیش شرط ها
  • مواجهه با استراتژی کالباسی
  • نفوذ و تاثیر­گذاری در مذاکره
  • اصل شباهت، اصل اختیار، اصل کمیابی، اصل رفتار متقابل، اصل اثبات اجتماعی
  • چگونه « نَه » بگوییم؟
  • نحوه تشخیص دروغ طرف مقابل
  • نحوه مواجهه با دروغ و فریب در مذاکره
  • به هر پرسشی پاسخ ندهید
  • گفتن و شنیدن واقعیت ها را برای دو طرف ساده تر کنید
  • سیاست در مذاکره
  • ترفندهای کسب موقعیت برتر در مذاکره
  • ارتباطات در مذاکره
  • ارتباط کلامی و ارتباط غیر کلامی
  • مذاکره از راه دور - مذاکره تلفنی، ویدیو کنفرانس و...
  • کاستن تنش مذاکره
  • هنر پرسش و پاسخ در مذاکره
  • صراحت و قاطعیت در مذاکره
  • بن بست در مذاکره
  • ویژگی های شخصیتی در بن بست مذاکرات
  • شرایط محیطی مذاکره
  • بن بست در مذاکرات تجاری
  • راه های خروج از بن بست در مذاکرات
  • تاثیر چارچوب های فکری در مذاکره
  • تاثیر تفاوت های فرهنگی در مذاکره
  • آشنایی با فرهنگ طرف مقابل مذاکره
  • ویژگی های فردی و شخصیتی در مذاکره
  • اعتماد به نفس در مذاکره
  • اعتماد به دیگران در مذاکره
  • اعتماد یا عدم اعتماد در مذاکره
  • تاثیر تفکر ماکیاولیستی در مذاکره
  • نقش جنسیت افراد در مذاکره
  • رفتار مذاکره کنندگان موفق
  • چه زمانی مذاکره نکنیم؟
  • نقطه تَرک مذاکره

ثبت نام آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری پایا

آموزشگاه فنون مذاکره حرفه ای | آموزشگاه فنون مذاکره | آموزش مهارت مذاکره | آموزش اصول مذاکره | آموزش اصول مذاکرات | آموزش اصول و فنون مذاکره حرفه ای | آموزشگاه مهارتهای مذاکره | کلاس آموزش مذاکره حرفه ای | مدرس مذاکره حرفه ای | گواهینامه مهارت مذاکره حرفه ای | Negotiation Skills Training Course | Negotiation Techniques Training

آموزشگاه فنی و حرفه ای پایا دارای آموزشگاه کامپیوتر پایا ، آموزشگاه گردشگری و هتلداری پایا ، آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری