آموزشگاه مدیریت و مهارت های اداری

با مجوز رسمی از آموزش فنی و حرفه ای، اخذ مدرک فنی حرفه ای ، مدرک بین المللی

آموزشگاه منشیگری حرفه ای و آموزش منشی گری Professional Secretarial Training

share share

منشی در لغت به معنای ایجادکننده ، بوجودآورنده و ابداع کننده است. منشی به شخصی گفته می شود که توسط شخص یا سازمانی استخدام گردد. و بطور خلاصه کسی که کار منشیگری را انجام می دهد باید از عهده وظایفی چون تنظیم برنامه روزانه ، توانایی تنظیم جلسه ها ، نامه نگاری ، تنظیم انواع گزارش ها از فعالیت های مختلف ، کار با کامپیوتر و اینترنت ، تایپ ده انگشتی متون فارسی و انگلیسی ، مسئولیت پذیری و نظارت برآید.

یک منشی یک دستیار شخصی است که باید از اصول مدیریت آگاهی داشته باشد. کار یک منشی حمایت از مدیریت یا مدیران میباشد. منشی فرد مورد اعتماد در امور محرمانه یا خصوصی سازمان میباشد. منشی فرد کلیدی برای تمام کارهای اداری است. در واقع یک منشی بعنوان معاون مدیر یا دست راست مدیر شناخته می شود.

وظایف شغل منشیگری چیست؟

آموزشگاه منشیگری حرفه ای منشی با آگاهی از انواع شیوه های مدیریت ، مهارت در ارتباطات ، تسلط در مکاتبات اداری و بایگانی اسناد ، سازماندهی جلسات و مجالس رسمی ، مسلط بر مهارت های انسانی در ارتباط با اعضای سازمان ، مهارت های ارتباط تلفنی ، اصول مالی و حسابداری ، مهارت های سازمانی ، تسلط به کار با کامپیوتر و مجموعه نرم افزار های میکروسافت آفیس Microsoft Office مانند نرم افزار ورد Word ، نرم افزار پاورپوینت ، نرم افزار اکسل Excel و... به اعتلای اهداف سازمان کمک شایانی میکند.

منشی دارای وظایف اداری بسیار زیادی می باشد که موارد یاد شده وظایف سنتی و قدیمی یک منشی است و امروزه منشی ها وظایف دیگری همچون مدیریت بودجه و حسابداری ، نگهداری و مدیریت وب سایت ها ، انجام برنامه ریزی ها ، تهیه مقدمات سفر مدیران و... را نیز برعهده دارند.

ثبت نام آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری پایا

آموزش منشیگری حرفه ای و اخذ مدرک مهارت منشیگری :

حرفه منشی گری با توجه به میزان تسلط و مهارت منشی ها در امور منشیگری و اداری به سه دسته: منشی درجه ۱ ، منشی درجه ۲ و منشی درجه ۳ تقسیم می شود.

در ایالات متحده، کسب انواع مهارت ها و سازگاری با شرایط جدید برای تمام مشاغل از جمله شغل منشیگری امری ضروری است. خوشبختانه مدتی است که در ایران نیز مدیران سازمان ها و صاحبان مشاغل گوناگون به آن توجه ویژه ای پیدا کرده اند.

طبق استاندارد ایالات متحده امریکا و همچنین بریتانیا :

- آموزش مهارت منشیگری و اخذ مدرک منشیگری درجه یک ۴سال طول می کشد. و انتظار می رود فرد مورد نظر دارای تیزهوشی ، توانمندی در مدیریت پروژه ها و توانایی نفوذ در دیگران و.. را کسب نماید. حداقل تحصیلات منشی درجه یک باید لیسانس یا فوق لیسانس و داری مدرک ICDL پیشرفته باشد.

- آموزش مهارت منشیگری و اخذ مدرک منشیگری درجه دو ۲سال طول می کشد. حداقل تحصیلات منشی درجه دو باید فوق دیپلم یا لیسانس و دارای مدرک ICDL فنی و حرفه ای باشد.

- آموزش مهارت منشیگری و دریافت گواهینامه حرفه ای منشیگری درجه سه ۶ماه طول می کشد. حداقل تحصیلات منشی درجه دو باید دیپلم یا فوق دیپلم و مسلط به مهارت های کامپیوتری ویژه کارمندان اداری و دفتری باشد.

معرفی دوره منشیگری حرفه ای :

سالها ارتباط با موسسات و کارفرمایان و همچنین افراد جویای کار و حتا شاغل در سمت منشیگری و کارمند امور دفتری و مشاهده کاستی های موجود، که بسیاری از آنها با دارا بودن شایستگی های فردی، شخصیتی و تحصیلی، از آمادگی های لازم جهت کسب این پست مهم و کلیدی بهره مند نیستند.

لذا از سال ۱۳۸۶ تیم تحقیق و توسعه موسسه پایا را بر آن داشت تا برای اولین بار در ایران اقدام به برگزاری علمی و کاربردی این مهارت ها نماید.

نتایج تحقیقات گسترده بین المللی در این رابطه منجر به انتخاب یکی از با سابقه ترین ، خوشنام ترین و معتبرترین موسسات آموزش امور منشیگری و کارمندان امور دفتری، یعنی لوئیس کالج انگلستان شد.

این دوره یک اقتباس کارشناسی شده ، حرفه ای و منطبق با استاندارد جهانی و فرهنگ و محیط کار ایرانی میباشد.

دوره آموزش منشی گری مورد نیاز کلیه شرکت ها ، کارمندان ادارات و سازمان های خصوصی و دولتی ، مدارس ، کالج ها ، بانک ها ، مطب ها ، بیمارستان ها ، آژانس های مسافرتی ، دبیرخانه ها و... میباشد.

تاریخچه منشیگری حرفه ای ، حمایت و تقدیر از منشی و کارمندان :

با اختراع ماشین تحریر در سال ۱۸۸۰ میلادی، زنان سریعا در کار با آن تسلط پیدا کردند. و در خلال جنگ جهانی اول خانم ها رسما در نقش منشی و کار منشیگری شروع بکار نمودند.

در تلاش برای ترویج منشیگری حرفه ای توسط انجمن دبیران ملی ایالات متحده در سال ۱۹۴۲ میلادی، منشیگری نوین و امروزی ایجاد شد. این سازمان به عنوان انجمن بین المللی مشاغل اداری و توسعه سازمانی (IAAP) شناخته شد. و در سال ۱۹۵۱ برای اولین بار آزمون استاندارد (CPS) یا گواهینامه منشیگری حرفه ای ، برای کارمندان امور اداری و دفتری اجرا شد.

در اواسط قرن بیستم که شروع دوران پیشرفت و توسعه بود. نیاز به منشی و منشیگری تخصصی برای ادارات و سازمانها بسیار برجسته بود. و در برخی از موارد تقاضا برای منشیگری به اندازه ای بود که منشی ها را از خارج از کشور استخدام می کردند. و تقاضای مداوم برای استخدام منشی موجب گردید که ایالات متحده زنان جوان انگلستان را برای کار منشیگری بصورت پاره وقت یا دائم استخدام نمایند.

در پی این تحولات چندین سازمان و انجمن برای حمایت وکمک به منشی های بریتانیایی در امریکا تشکیل شد. بعدها در حمایت و تقدیر از منشی ها و شغل منشیگری یک روز را بعنوان روز منشی تعطیلی رسمی اعلام نمودند. و کار منشیگری بعنوان کار سخت در میان کارمندان دفتری به رسمیت شناخته شد.

امروزه در طول هفته چهارم آوریل در دفاتر سراسر جهان روز منشی و منشیگری و کارمندان اداری جشن گرفته می شود. در ایران نیز روز چهارم شهریور هر سال بعنوان روز کارمند و منشی جشن گرفته می شود.

سرفصل آموزش منشیگری حرفه ای و سرفصل آموزش رییس دفتر حرفه ای :

  • آموزش آشنایی با مفهوم مدیریت و ارتباط آن با منشی و مسئول دفتر
  • آموزش آشنایی با مفهوم سازمان و انواع آن
  • آموزش آشنایی با سطوح مختلف مدیریت و مهارتهای مربوطه
  • آموزش درک لزوم حضور منشی و مسئول دفتر در هر مجموعه
  • بررسی شرایط احراز سمت منشی گری یا مسئول دفتری
  • آموزش لزوم شناسایی اهداف سازمان و شرکت مربوطه
  • بررسی نظریه سلسله نیازمندیهای مازلو و تطابق آن با موقعیت حال و آینده خود
  • آموزش نظریه x , y مک گرگور با رویکرد کارکردن با انگیزه (کار از روی میل و رغبت نه از روی اجبار)
  • آموزش مفهوم چارتهای سازمانی و رعایت سطوح ارتباط با مدیران، همکاران و مشتریان (رفتار سازمانی)
  • آموزش اصول و تکنیکهای مدیریت داخلی، برنامه ریزی، هدایت و کنترل دفتر کار
  • آموزش آشنایی با شرح وظایف منشی و مسئول دفتر
  • آموزش آشنایی با وسایل و ابزارهای مورد نیاز منشی و مسئول دفتر
  • آموزش اطلاعاتی که یک منشی باید از مدیر ، سازمان ، مشتریان ، محصولات و خدمات بداند
  • آموزش رموز موفقیت شغل مسئول دفتری و منشی گری
  • آموزش فنون مذاکره تلفنی کارا، شنود کارا و تکنیک های موثر پاسخگویی
  • آموزش وصل کردن مکالمات تلفنی به غیر
  • آموزش آشنایی با مفاهیم و تعاریف رایج در سازمان ها و ادارات
  • آموزش اصطلاحات رایج در محیط دفتر
  • آموزش تکنیک ها و روشهای برگزاری جلسات (شیوه برگزاری، اجرا، هدایت و راهبری جلسات)
  • آموزش اصول بهداشت کار و ایمنی محیط کار
  • آموزش سریع مهارت در خوش خطی
  • آموزش جامع اصول نامه نگاری و مکاتبات اداری
  • آموزش اصول عمومی مدیریت اسناد و بایگانی
  • آموزش آداب نوشتن و ارسال نامه های دست نویس
  • آموزش روشهای خلاصه نویسی و نگارش گزارشات
  • آموزش نحوه نگارش ایمیل های کاری موثر
  • آموزش لزوم رازداری و اطلاعات طبقه بندی شده یک سازمان یا شرکت
  • آموزش پیش بینی مشکلات محیط کار و جلوگیری از بروز آنها
  • آموزش مفاهیم و تعاریف حسابداری اداری و امور مالی
  • آموزش عملی مدیریت تنخواه گردان - اسناد مالی - چک - نقدینگی - رسید و ...
  • آموزش شیوه تعیین هدف در کار و زندگی
  • آموزش شیوه های کاربردی در نحوه تعیین اهداف جهت خروج از روزمره گی
  • آموزش شیوه های کاربردی کسب اعتماد بنفس
  • آموزش شیوه رزومه نویسی کاری و نقش آن در ارتقای کار و زندگی
  • آموزش اصول پوشش و لباس مناسب - آراستگی مطلوب و مؤثر
  • آموزش استفاده از جملات مناسب در موقعیت های گوناگون
  • آموزش بکارگیری عبارت های صحیح در مکالمات روزمره
  • آموزش آداب معاشرت در میز غذا و رموز آن در محیط کار
  • آموزش آداب استفاده از آسانسور
  • آموزش شیوه های صحیح در برخورد اولیه کاری (آداب دست دادن و...)
  • آموزش ساختارهای ارتباطات مجازی (ارتباطات تلفنی ، فاکس ، Email ، چت و غیره)

  • آموزش اصول توانمندی و رازهای کسب قدرت
  • آموزش کسب اعتماد بنفس موثر و مدیریت استرس
  • آموزش روش های ایجاد آرامش در خود و دیگران
  • آموزش آداب معاشرت تجاری
  • آموزش روشهای مشتری مداری
  • آموزش مفاهیم روابط عمومی و ارتباط مؤثر با مخاطب و ارباب رجوع از طریق تکنیک های نوین
  • آموزش روش های ایجاد ارتباطات گسترده در کسب و کار
  • آموزش اصول ایجاد ارتباطات غیرکلامی از طریق زبان بدن Body Language
  • آموزش لزوم فراگیری و اجرای آداب روابط اجتماعی
  • آموزش مهارت های اداره مذاکرات تجاری حضوری
  • آموزش مدیریت صحیح درخواست ها و نیازهای یک مدیر (برنامه ریزی واهمیت سنجی امورمربوطه)
  • آموزش نحوه برنامه ریزی و پیگیری مسافرت های کاری مدیران
  • آموزش تکنیک ها و روشهای تقویت حافظه و بخاطر سپردن اسامی و مشخصات افراد
  • آموزش نحوه شاداب بودن در محیط کار
  • آموزش نحوه آدرس دهی
  • آموزش تاثیر بوها و عطریات و نحوه بکارگیری آنها در محیط کار
  • آموزش اهمیت منابع انسانی در سازمانها
  • آموزش اهمیت کسب اطلاعات عمومی
  • آموزش شیوه های ارتقای شغلی
  • آموزش کسب قدرت جذبه و جذابیت کاری
  • آشنایی با اصول فن بیان و مدیریت گفتار موثر
  • آموزش مهارت های کلامی، ارتباطی و فن بیان
  • آموزش شیوه های مدیریت و رهبری
  • آشنایی با مفاهیم کارتیمی و آماده سازی پرسنل برای رفتار بر اساس روش ها و اصول علمی
  • آموزش مدیریت بهبود روابط بین پرسنل یا میانجیگری
  • آموزش روش ایجاد روحیه تعامل و انگیزش بین پرسنل
  • آموزش تکنیک های بهبود روابط با مدیران و پرسنل
  • آموزش آشنایی با اصول امور تبلیغات در شرکت ها
  • آموزش مفاهیم و تکنیک های 5s (فایو اس) و روشهای نوین چیدمان و آراستگی فضای کار
  • آموزش مدیریت زمان، برنامه ریزی (هماهنگ کننده رویدادها)
  • آموزش بکارگیری اصول روانشناسی در سمت مسئول دفتری
  • آموزش مدیریت حقوق و دستمزد ماهیانه
  • آموزش تشخیص پرداخت صورتحساب های مجاز
  • آموزش اصطلاحات کاربردی زبان انگلیسی در مهارت مدیر دفتری و مسئول دفتری (ویژه)

ثبت نام آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری پایا

آموزشگاه منشیگری|آموزشگاه آموزش منشیگری|آموزشگاه منشیگری حرفه ای|آموزش منشیگری حرفه ای|آموزش منشی گری|آموزش منشی|آموزش منشیگری تخصصی|آموزش منشی گری مطب|آموزش منشیگری|آموزشگاه مهارتهای منشیگری|آموزش اصول منشیگری|کلاس آموزش منشیگری|اصول منشیگری|دوره منشیگری|اموزش منشیگری|مهارتهای منشیگری|آموزش منشیگری مدرن|مدرس آموزش منشیگری حرفه ای|دوره منشیگری|کتاب آموزش منشیگری|آموزش امور منشیگری|آموزشگاه منشی گری|آموزش منشیگری مدرن|منشی گری حرفه ای چیست|مدرک منشیگری|آموزش اصول منشی گری مدرن|گواهینامه مهارت منشیگری|آموزش منشي گري حرفه اي|دوره آموزش اصول منشی گری|آموزش منشیگری حرفه ای و کارمند امور دفتری|وظایف منشی چیست|آموزش روابط عمومی|آموزش نامه اداری|آموزش مکاتبات اداری و نامه نگاری|آموزش صورتجلسه|آموزش بایگانی اسناد|ثبت نام دوره فشرده و کاربردی آموزش منشیگری و کارمند امور دفتری|secretarial training courses|short course secretary|executive secretary training courses|secretarial skills courses|company secretary training courses|legal secretary training courses|Secretarial & Office Administration Training Courses|Secretarial Diploma|secretarial and administration courses|Office Secretary Training|Professional Secretary Short Course Certificate|advanced secretarial courses|सचिवीय प्रशिक्षण पाठ्यक्रम|文秘培訓班|секретарские курсы повышения квалификации|دورات تدريبية السكرتارية و وزير

آموزشگاه فنی و حرفه ای پایا دارای آموزشگاه کامپیوتر پایا ، آموزشگاه گردشگری و هتلداری پایا ، آموزشگاه مدیریت و مهارتهای اداری